Feb 4, 2016

Pendam VS Luahan



Assalamualaikum semua.


Kita hidup tak pernah rasa puas kan ? Perasaan cemburu terhadap orang lain mesti ada kan ? Bagi aku itu normal. 


Dan manusia juga tak pernah lari dari membuat kesilapan, tapi yang penting kita harus belajar dari kesilapan. Baru lah ada peningkatan dalam hidup ye idok ?


Okey berbalik kepada tajuk aku kat atas tu , aku nie ada satu pe'el ataupun perangai yang suka menyendiri bila ada masalah. Aku lebih suka pendamkan perasaan dari aku luahkan. Lain orang lain caranya kan? Tapi tak semua orang boleh terima bila kita pendamkan masalah sebab bila kita pendam benda tu akan ganggu emosi kita. Samada cepat menangis ka, cepat marah ka atau yang paling teruk aku rasa bila tak suka bercakap. Dan aku punya cara aku tak suka bercakap bak kata lain lebih suka mendiamkan diri !


Aku selalu berfikir sampai bila kita kena puaskan hati orang lain kan ? Buat cara kita, jadi diri sendiri ! Jangan hipokrit dengan diri ! 


Setuju ke idok ?


Bai ! 

No comments: