Sep 20, 2014

Safi Shayla-Terbaik ! Syampoo untuk wanita bertudung



Assalamualaikum dan Selamat Petang :)


Bila bercakap tentang wanita bertudung mesti rata-rata mengalami masalah kegatalan kulit kepala, rambut menjadi kering dan berbau serta mengalami masalah kelemumur yang amat teruk. Dan saya merupakan salah seorang yang mengalami masalah-masalah tersebut. Tapi sekarang saya dah tak perlu risau sebab sudah ada jalan penyelesainnya. :)


Memperkenalkan syampoo keluaran Safi iaitu Syampoo Safi Shayla - Syampoo untuk wanita bertudung.



Kita sebagai wanita bertudung haruslah menjaga penampilan kita dan penjagaan rambut amatlah penting. Sebabnya rambut adalah mahkota setiap wanita dan ianya melengkapkan sisi pesona keayuan kita yang bertudung. Betul kan? Hehe


Bila pertama kali saya guna syampoo nie memang dah jatuh cinta. Kegatalan kulit kepala hilang dan masalah kelemumur pun semakin berkurang. Baunya yang wangi dan lembut. Suka ya amat tau korang ! Alhamdulillah. Dan yang paling penting family tegur rambut nampak lembut dan berkilat. Wah terkejut sangat dan terus nangis teresak-esak. Haha.


Safi Shayla terdiri daripada rangkaian produk penjagaan rambut dengan 3 Variasi produk hebat iaitu 4 variasi syampu, penyegar kulit kepala dan perapi rambut sesuai untuk semua jenis rambut.

1. SAFI SHAYLA – LICIN TERURUS dengan Multivitamin.
2. SAFI SHAYLA – SEGAR BERMAYA diperkuat dengan Nano Lipid Enhancer.
3. SAFI SHAYLA – ANTI KELEMUMUR dengan ZPT
4. SAFI SHAYLA – KAWALAN RAMBUT GUGUR dengan Protein.
5. PERAPI RAMBUT – SAFI SHAYLA dengan 2x ganda manfaat Habbatus Sauda serta Multivitamin untuk setiap jenis rambut dan haruman kekal sehingga 48 jam berdasarkan ujian makmal.
6. PENYEGAR KULIT KEPALA  ( Melengkapkan pupur rambut khusus untuk wanita bertudung) – SAFI SHAYLA diperkaya dengan 5x ganda manfaat Habbatus Sauda dan Mentol yang bertindak memberikan kesegaran kepada kulit kepala agar nutrisi rambut mendapat manfaat tersedia dan memberikan keyakinan serta rasa nyaman dingin dengan haruman yang kekal sehingga 48 jam berdasarkan ujian makmal walaupun seharian bertudung melewati agenda harian yang padat atau cuaca yang terik atau lembap.

Dan harga produk Safi Shayla pun berbaloi, 
Syampu Safi Shayla di jual pada harga RM7.70 (160 ml ) dan RM12.70 (320 ml ), PENYEGAR KULIT KEPALA SAFI SHAYLA RM7.70 ( 160 ml ), Kenali Perapi SAFI SHAYLA : RM 7.70 ( 180ml )






Berbaloi-baloi.hehe. 💜💜

So, anda bila lagi? Tak rugi mecuba sebab korang pasti jatuh cinta macam saya juga :)




Ok bai !


Sep 18, 2014

Borak tentang produk-Mealshake ? Elok ke idak ?



Assalamualaikum dan Selamat Malam :)




Borak tentang produk - Mealshake Shaklee



Meal Shake Untuk Semua :)

🍭🍭Shaklee Meal Shakes merupakan makanan segera yang rendah lemak dan rendah-glycemic. 
🍭🍭Rasanya juga enak serta boleh dibancuh dengan mana-mana hidangan atau snek lain.
🍭🍭 Ia mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan dan jika dihidang seperti yang disarankan ia kaya dengan sumber kalsium dan protein yang amat diperlukan oleh kanak-kanak untuk membesar, kuat dan sihat. Pilihan protein soya terbaik anda.
🍭🍭Sediakan vitamin dan mineral penting-nutrien asas yang anak-anak yang sedang membesar dan remaja-remaja perlu untuk terus kuat dan sihat.
🍭🍭Sumber terbaik serat pemakanan dan protein
🍭🍭Sumber pekat kalsium index glisemik rendah


Siapa yang perlukan Mealshakes Shaklee?

🍭Sesuai untuk semua kanak-kanak terutamanya yang kurang selera makan atau yang sembelit ataupun boleh juga di minum oleh kanak-kanak obesiti
🍭Selain itu, ia juga sesuai untuk sesiapa sahaja ( Ibu mengandung, ibu menyusu, pesakit yang dalam proses pemullihan selepas operation, mereka yang inginkan kulit cantik, ingin kekal sihat). 
🍭Dicipta juga untuk anda yang tidak gemar supplemen dalam bentuk tablet kerana Mealshake ni datang dalam bentuk serbuk, dibancuh jadi minuman yang sangat lazat. 
🍭MealShake ini juga bagus untuk mereka yang ingin menambah atau memantau berat badan.


6 fakta menarik tentang Meal Shakes:

👉Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z, Mineral dan ‘Trace Mineral’. Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.

🍅Sesuai untuk mereka yang ‘susah’ menelan pil dan juga mereka yang ingin menjaga berat badan.
🍅Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel.
🍅Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.
🍅Badan lebih sihat. Malah Protien juga penting untuk penghasilan susu badan. Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan anak.

👉Untuk Pembesaran
Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar. Sesuai untuk tumbesaran anak-anak dan juga sesuai untuk ibu-ibu yang sedang mengandung.

👉Anti-oksida
Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan. Sesuai untuk mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan.

👉Pemulihan Kulit
Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit. Sesuai untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik dan halus mulus.

👉Detox
Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut. Sesuai untuk kanak-kana serta orang dewasa yang sering mengalami masalah sembelit.

👉Rasa yang lazat digemari tua dan muda.Minuman lazat dengan fruktosa semulajadi,nutrien yang diperlukan oleh badan, tidak mengandungi pewarna tiruan dan gula tiruan. Pelbagai resepi utk menikmati MealShakes.


Antara kelebihan Mealshakes adalah:

🌸meningkatkan tahap imuniti anak khususnya bagi yang kerap demam, batuk dan selsema
🌸membuka dan meningkatkan selera makan khususnya bagi anak-anak yang  picky eater
membantu mengatasi sembelit bagi anak-anak
🌸membantu mengatasi masalah asthma
🌸membekalkan zat dan nutrien lengkap yang diperlukan anak-anak bagi tumbesaran yang lebih sihat dan sempurna
🌸Meal Shakes juga sesuai utk seisi keluarga.



Memang banyak kebaikan Mealshake. Terutama sekali untuk anak-anak. Dan mereka pasti menggemarinya! 💜💜




Untuk sebarang pertanyaan @ tempahan:
PM/Whatsapp 014-3125153
Wechat umie0210


"SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR : 1111663 "







Ok bai !


Sep 17, 2014

ANNABELLE REVIEW - Scary or not ?



Assalamualaikum dan Selamat Malam :)


REPOST FROM NUFFNANG




Synopsis
She terrified you in “The Conjuring,” but this is where it all began for Annabelle. Capable of unspeakable evil, the actual doll exists locked up in an occult museum in Connecticut—visited only by a priest who blesses her twice a month.

John Form has found the perfect gift for his expectant wife, Mia—a beautiful, rare vintage doll in a pure white wedding dress.  But Mia’s delight with Annabelle doesn’t last long.

On one horrific night, their home is invaded by members of a satanic cult, who violently attack the couple.  Spilled blood and terror are not all they leave behind.  The cultists have conjured an entity so malevolent that nothing they did will compare to the sinister conduit to the damned that is now…Annabelle.


 “Annabelle” reunites the filmmakers behind 2013’s hugely successful supernatural thriller “The Conjuring.”  James Wan, director of the global hit, is producing “Annabelle” with Peter Safran. John R. Leonetti, who served as cinematographer on “The Conjuring,” is directing.

Gary Dauberman wrote the script.  Richard Brener, Walter Hamada, Dave Neustadter and Hans Ritter are the executive producers.  Also joining Leonetti behind the scenes are director of photography James Kniest, production designer Bob Ziembicki, editor Tom Elkins, and costume designer Janet Ingram.  Joseph Bishara composed the score.


Trailer : 

Ada berani ? In cinema October 2, 2014.
Oh ! That day is my birthday ! Hewhew  ✌💙

Nota kaki: btw, Nuffnang ada buat contest. Pemenang akan dapat VIPPASS movie Annabelle. So kepada semua blogger cepat join sebelum terlambat. GOOD LUCK ! 


Ok bai !   

Shaklee memang terbaik !



Assalamualaikum dan selamat tengahmalam hehe 💙💙



Walaupun ramai yang duk kata buruk tentang produk Shaklee lani, tapi saya tetap nak review pasal produk Shaklee. Saya tak kisah, yang penting produk Shaklee memang terbaik !


Dan dan dan produk shaklee adalah MAKANAN TAMBAHAN dan bukannya racun :)


Nie antara produk-produk Shaklee. Tolong baca dengan jiwa yang tenang yea.hewhew.



Sedikit review:-

➀ ESP + Vita-E Complex:
✤Kandungan protein membantu pertumbuhan sel kulit baru ✤kulit cantik dan cerah ✤Anti penuaan ✤Mengurangkan parut jerawat dan luka

➁ ESP + OmegaGuard:
✤kurangkan risiko keguguran @ bayi pra-matang ✤ DHA & Omega-3 penting untuk perkembangan otak bayi.

➂ ESP + Lecithin:
✤mengembalikan bentuk badan selepas bersalin/kurus ✤memberi rasa kenyang berpanjangan membakar lemak dalam tubuh & pembuluh darah

➃ ESP + Alfalfa Complex:
✤payudara anjal ✤merangsang penghasilan susu (milk booster) ✤memberi tenaga kepada si ibu

➄ ESP + GLA Complex:
✤ikhtiar untuk hamil ✤menstabilkan hormon ✤mewujudkan kitaran haid yang teratur untuk memudahkan perancangan untuk hamil

➅ ESP + OsteMatrix:
✤sakit kepala ✤kurangkan jaundis untuk bayi yang menyusu ibu ✤mengurangkan sembelit & sakit belakang

➆ ESP + Meal Shake:
✤memberi rasa kenyang ✤kandungan protein & vitamin lengkap untuk tubuh

➇ ESP + Zinc Complex:
✤sembuhkan luka bersalin @ pembedahan ✤menghilangkan kesan stretch marks ✤menganjalkan perut dan tubuh menggeleber selepas kehamilan

Ambil ESP sahaja pun hasil dah cukup baik, apatah lagi bila ditambah dengan supplemen lain..

So apa tunggu lagi , PM/Whatsapp saya laju-laju ❤❤

 ===================

🐝Shaklee ID : 1111663
🐝Telefon : 014-312 5153 @ Wechat umie0210

🐝Umie Farhana






Ok bai ! Sayonara ❤❤


Sep 16, 2014

Berhabuk teruk !



Assalamualaikum dah selamat tengahari :)



Lamanye tak update blog. Dah ketinggalan zaman betul.
Dah macam-macam cerita ada nak diceritakan tapi belog tetap berhabuk. Oii dah kenapa.


Salah satu penyebab UTAMANYA adalah MALAS ! Bila penyakit M mula datang menyerang apa pun tak boleh nak buat. Seriously macam nak campak je bantal kat muka. Eyh apa kena mengena ntah.hewhew.


Dan sebab kedua adalah masa amat mencemburui saya. Tak ada masa langsung. Kerja kat tempat kerja banyak ya amat. Tak cukup masa langsung nak korek idea. Balik kerja tido. Tak sempat nak buat apa pun. Ok sadis sangat ! Sobsobsob.



#  Walaupun bersedih kita kena senyum. Wat lek wat peace ✌








Ok bai !