Jan 4, 2014

Back to the reality ! 2014



Assalamualaikum dan Selamat Pagi :)



Dah masuk tahun 2014 kan ? Cepat betul masa berlalu . Dan bila masuk tahun baru mesti ramai orang yang tetapkan AZAM baru . Dan saya rasa setiap orang pasti ada azam yang nak dicapai tak kurangnya saya. Dan saya juga lah yang selalu ketinggalan update pasal AZAM .. sobsobsob (masa masa ouuhh masa)


AZAM tahun lepas saya satu sahaja tapi tak berjaya pun .uhuk . AZAM 2013 . konon-kononnya saya nak gemokkan badan tapi tak menjadi pula .Tapi kan masalahnya pernah la berat badan saya naik , bila dah naik saya rasa saya gemok plak .. Ha acane tuhhh ? So kena abaikan niat yang tak berapa nak menjadi nie .. hahaha .


Back to the reality , agak-agak la kan apa ya azam saya tahun nie ? Banyak yang saya kena improvekan tahun nie. Terutama sekali bab MASAKAN ! Seriously , saya nie bukan la terer mana bab-bab masak nie bak kata lain tak minat . Lain orang lain citarasanya betul kan ? Tapi kalau bab mengemas saya memang TIPTOP tau . heee Bukan puji diri sendiri tapi memang betul pun , kalau suruh pilih antara MASAK vs KEMAS RUMAH saya pilih kemas rumah lagi .

So ada sape-sape nak ajar saya masak tak ? teeheee :)


Dan satu lagi, pasal kerja pula semoga tahun ini saya dapat kerja tetap . Walaupun sekarang nie saya kerja dengan GOMEN tapi hanyalah pekerja sambilan . It's almost 2 years ++ . Dah terlalu lama walaupun banyak benefit tapi ada juga kekurangannya . sobsobsob =.=

Mana taknya gaji dikira pada kedatangan, kalau cuti tak ada gaji . So, everyday kecuali sabtu ahad kena juga datang kerja kalau tak gaji pun akan berkurang la . Kadang-kadang time sakit pun saya fikir dua tiga kali nak cuti or kerja . Ouhhh so saddd =.= Bukannya saya tak bersyukur tapi tak salahkan inginkan sesuatu yang lebih baik ?

Tolong DOA kan saya yea supaya dapat kerja tetap one day nanti :)
InsyaAllah dengan izin ALLAH SWT :)


Okey la setakat nie jela yea dan tak lupa juga yang penting semoga kita sama-sama dapat mendekatkan lagi diri kita dengan ALLAH S.W.T , jadilah insan yang berguna dan beriman kepada-Nya . amin












p/s: SEMOGA MAJU JAYA KEPADA SEMUA BLOGGER DI LUAR SANA :)









Okey bai !


1 comment:

Nur Aizzat said...

Assalamualaikum,

Menarik entry sis.. Jemput2 lah ke blog Nur... Nur blogger baru.. :)

nuraizzatdhamirah91.blogspot.com