May 31, 2012

# 25 Spontaneous Thursday



Assalamualaikum dan Selamat Pagi
Sayang-Sayang Semua ^_^









" Best Friend Is A Promise
 Not A Label "











Setuju Tak ?














Terima Kasih Sudi Singgah :)














Jumpa Lagi !















May 30, 2012

Suara yang buat aku ternganga ..



Assalamualaikum dan Selamat Malam,
Sayang-Sayang Semua ^_^








Lately nie I suka dengar lagu-lagu lama ..
Tak kira la melayu ke omputih ke ..
Janji leh buat peneman tidoq ..hikhikhik :D






Hmm sekarang nie I duk layan satu lagu omputih nie ..
Suara penyanyi dia SUPERB tau .. 
I guess ramai yang kenal kalau I sebut nama penyanyi tu ..



Nama penyanyi yang I rasa mempunyai satu suara yang agak SUPERB tak lain tak bukan ialah 



MARIAH CAREY 







And I suka sangat dengan lagu nie ..
Jom sama-sama kita layan lagu nie nak tak ?


MY ALL :)














Okey nak tido .. 











Terima Kasih Sudi Singgah :)











Jumpa Lagi !












May 24, 2012

Kalau anda bijak pandai cuba teka ..



Assalamualaikum dan Selamat Petang
Sayang-Sayang Semua ^-^




Cuba teka lagu ape nie ? hikhikhik
Tak susah mane pun .. lalalalala :D



Okey Start !



Dahulu kau mencintaiku
Dahulu kau menginginkanku
Meskipun tak pernah ada jawabku
Tak berniat kau tinggalkan aku

Sekarang kau pergi menjauh
Sekarang kau tinggalkan aku
Disaat ku mulai mengharapkanmu
Dan kumohon maafkan aku

Aku menyesal tlah membuatmu menangis
Dan biarkan memilih yang lain
Tapi jangan pernah kau dustai takdirimu
Pasti itu terbaik untukmu

Janganlah lagi kau mengingatku kembali
Aku bukanlah untukmu
Meski ku memohon dan meminta hatimu
Jangan pernah tinggalkan dirinya
Untuk diriku

Sekarang kau pergi menjauh
Sekarang kau tinggalkan aku
Disaat ku mulai mengharapkanmu
Dan kumohon maafkan aku

Aku menyesal tlah membuatmu menangis
Dan biarkan memilih yang lain
Tapi jangan pernah kau dustai takdirmu
Pasti itu terbaik untukmu

Janganlah lagi kau mengingatku kembali
Aku bukanlah untukmu
Meski ku memohon dan meminta hatimu
Jangan pernah tinggalkan dirinya
Meski ku memohon dan meminta hatimu
Jangan pernah tinggalkan dirinya
Untuk diriku









Dapat dah ? 











Terima Kasih Sudi Singgah :)










Jumpa Lagi !












# 24 Spontaneous Thursday



Assalamualaikum dan Selamat Pagi
Sayang-Sayang Semua ^_^


















Ingat siapa diri kita sebenarnya okey .. :D












Terima Kasih Sudi Singgah :)













Jumpa Lagi !














May 23, 2012

Nak kan kulit muka licin ? Hanya dengan menggunakan telur sahaja !



Assalamualaikum dan Selamat Malam
Sayang-Sayang Semua ^_^











Mesti semua orang kenal rupa telor ayam macam mane kan ?
hikhikhik
Tak kan la tak kenal kot ..
Kalau tak kenal meh sini saya piat-piat tinge tu .. :D






Senang je nak licinkan kulit muka korang tak payah guna kos yang banyak pun ..





Guna je benda alah bawah nie ..




TELOR AYAM !






Dan Cara-Caranya Seperti Berikut:-


Pertama sekali, 
cuci dan bersihkan muka anda dahulu.


Pastu ikut langkah-langkah bawah nie ha yea :) hikhik

2. Kemudian keringkan muka anda.

3. Selepas itu, ambil sebiji telur dan asingkannya ke dalam bekas atau piring.

4. Sapukan putih telur ke seluruh bahagian muka.

5. Biarkan ia kering dan melekat di kulit muka selama sejam. 

6. Elakkan dari bercakap atau menggerakkan bahagian muka anda dalam tempoh tersebut.

7. Setelah lebih kurang sejam berlalu, bilas muka dengan air suam.

8. Sebaik-baiknya amalkan dua hingga tiga kali seminggu sebelum masuk tidur.




p/s: 
Jika anda lakukan secara teratur dan konsisten, kulit anda pasti akan lebih licin berbanding sebelumnya.





Original dari :
PETUA SEJAGAT ~ NAK KULIT LICIN ?









Selamat Mencuba :)











Jumpa Lagi !















WORDLESS WEDNESDAY #19 ~ My Lovely Family



Assalamualaikum dan Selamat Tengahari
Sayang-Sayang Semua ^_^









I Love Them fullstop !












Terima Kasih Sudi Singgah :)










Jumpa Lagi !
















Suara dia lain betul bila nyanyi lagu nie



Assalamualaikum dan Selamat Pagi
Sayang-Sayang Semua ^_^







Sekarang nie saya dah addicted sangat dengan lagu nie 


Lagu nyanyian LIYANA JASMAY 



~ CINTA BERSATU ~










Jom layan :)
















Suka sangat lagu nie !
Sedap boleh buat peneman tido .. hehehe :)












Terima kasih sudi singgah :)











Jumpa Lagi !













May 17, 2012

# 23 Spontaneous Thursday



Assalamualaikum dan Selamat Pagi
Sayang-Sayang Semua ^_^








" BUDI BAHASA BUDAYA KITA "







* ambil pengajaran atas yang berlaku ;)













Terima kasih sudi singgah 











Jumpa Lagi !














May 16, 2012

WORDLESS WEDNESDAY #18 ~ Perasaan yang tak tahu puncanya



Assalamualaikum dan Selamat Pagi
Sayang-Sayang Semua ^_^











Muka yang ___________ ;)














Terima kasih sudi singgah :)












Jumpa Lagi !













May 11, 2012

Keberkatan dan Kelebihan Hari Jumaat



Assalamualaikum dan Selamat Pagi
Sayang-Sayang Semua ^_^








SALAM JUMAAT 





~Hari Jumaat Merupakan Penghulu Kepada Segala Hari~


Banyak hadis menerangkan kelebihan hari Jumaat, misalnya hadis Rasulullah S.A.W yang diriwayatkan Abu Hurairah berkenaan penghulu hari, bermaksud: 
“Jumaat dinamakan sebagai `Sayyidul Aiyam’ iaitu penghulu segala hari (hari yang sebaik hari).” 

Katanya Rasulullah SAW bersabda: Kita (umat Muhammad) adalah yang terakhir (datang ke dunia) tetapi yang terdahulu (diadili) pada hari kiamat. Kita adalah yang paling dahulu masuk syurga, padahal mereka diberi kitab lebih dahulu daripada kita sedangkan kita sesudah mereka. Kita diberikan petunjuk oleh Allah akan kebenaran yang mereka perselisihkan itu yang Allah telah tunjukkan kepada kita iaitu Hari Jumaat. Maka hari ini (Jumaat) adalah untuk kita. Besok (Sabtu) untuk kaum Yahudi dan lusa (Ahad) untuk kaum Nasrani.





Kelebihan Hari Jumaat :

Jumaat dikhabarkan sebagai hari yang istimewa dan mulia. 
Pada hari Jumaat berlakunya lima peristiwa yang penting, iaitu 
1)  Allah ciptakan Adam , 
2)  Allah turunkan Nabi Adam  ke bumi,
3) Allah mematikan Nabi Adam, 
4)  Pada hari itu juga ada satu saat yang tidak ada seorang hamba pun yang memohon sesuatu, kecuali Allah akan perkenankan permohonannya, selagi ia tidak meminta sesuatu yang haram. 
5)  Pada hari itu juga akan terjadinya hari kiamat. Tidak ada satu malaikat pun, sekalipun yang amat dekat kedudukannya di sisi Allah, langit, bumi, angin, gunung, juga lautan, melainkan kesemuanya memohon belas kasihan pada hari tersebut.
( Riwayat Hadis Muslim)

Dalam hadis lain, Rasulullah S.A.W bersabda yang bermaksud:
 “Hari yang dijanjikan ialah hari kiamat, hari yang disaksikan ialah hari Arafah dan hari yang menyaksikan ialah hari Jumaat. Matahari tidak terbit dan tidak terbenam pada mana-mana hari yang lebih mulia dan afdal daripada hari Jumaat.” (Hadis riwayat Tirmidzi).



Dan pada hari Jumaat juga ,

Malaikat Turun ke Bumi

Setiap hari Jumaat, Allah S.A.W  mengutuskan  malaikat ke bumi, mencatat nama mereka yang ke masjid. Malaikat-malaikat akan ke langit menyembahkan apa yang dicatatnya. Allah S.W.T mengampunkan dosa-dosa mereka yang datang ke masjid.
Pada hari Jumaat juga, Allah S.W.T mengutus malaikat ke muka bumi. Di tangan mereka kalam-kalam emas, juga kertas-kertas daripada perak, berdiri di pintu-pintu masjid, mencatat nama mereka yang masuk masjid, dan mendirikan sembahyang Jumaat. Apabila telah sempurna sembahyang, mereka kembali ke langit lalu berkata: “Wahai Tuhan kami, kami telah catatkan nama mereka yang masuk masjid dan menunaikan Jumaat.”
Allah S.W.T berfirman yang bermaksud:

“ Wahai Malaikat-Ku, demi kemuliaan dan kebesaran-Ku, sesungguhnya Aku telah ampunkan mereka, tidak berdosa sedikit pun.”







"Dunia ini umpama lautan yg luas. Kita adalah kapal yang belayar di lautan telah ramai kapal karam didalamnya.. andai muatan kita adalah iman, dan layarnya takwa, nescaya kita akan selamat dari tersesat di lautan hidup ini."





Terima Kasih Sudi Singgah :)









Jumpa Lagi !











May 8, 2012

Perkahwinan Scha dan Awal .. I love both of you !



Assalamualaikum dan Selamat Tengahari
Sayang-Sayang Semua ^_^










Seriously I memang SUKA sangat-sangat dekat 
SCHA & AWAL 






Jom layan gambar-gambar mereka berdua 



Pelbagai .. :)













Pernikahan .. :)









Persandingan .. :)





















Oppsss kalau I letak gambar dorang sampai tiga page tak cukup ..
hihihihi
Seriously, I minat giler giler kat SCHA dan AWAL 








Nanti I kasi update lagi yea gambar-gambar dorang .. :)










Terima Kasih Sudi Singgah !










Jumpa Lagi !













May 3, 2012

Ramai-ramai sedekahkan Al-Fatihah buat Bob Kuman



Assalamualaikum dan Selamat Petang
Sayang-Sayang Semua ^_^








Perginya seorang lagi Anak Seni dalam industri Malaysia ..
Perjuangannya di industri akan sentiasa diingati .. InsyaAllah ..
Selepas bertahan dengan penyakit yang dialaminya Allah SWT lebih sayangkan Bob Kuman ..






Semoga rohnya dicucuri Rahmat dan ditempatkan bersama-sama orang yang berIman .. 
Amin ..




: Al-Fatihah :











Terima Kasih Sudi Singgah ..











Jumpa Lagi !














May 2, 2012

Sakit jiwa kalau selalu jadi macam nie !



Assalamualaikum dan Selamat Malam
Sayang-Sayang Semua ^_^








Kebelakangan nie banyak betul masalah yang I hadapi ..
Tension rasanya ..
I tahu semua nie datang dari Allah SWT ..
Allah SWT akan bagi setiap umatnya ujian di dunia nie ..
Kita kena redha dan bersedia nak menghadapinya kan ?







Tapi masalah nie asyik berlaku jer ..
I tak tahu la kenapa dari dulu sampai sekarang perangai dia tak berubah-ubah ..
Dah ada anak pun perangai tak nak berubah ..
Ada je tak kena .. Benda kecik pun boleh jadi besar kat dia ..



I sedih tengok benda nie berlaku ..
Dalam seminggu mesti ada je tak kena dekat diri dia tu ..
Orang lain yang akan kena tempiasnya ..
Dia langsung tak nak pikir pasal orang lain ..




Walau ape pub I tetap pegang kata-kata bawah nie

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V


*ihsan encik google :)








Semoga semuanya akan beransur pulih 













Terima kasih sudi singgah :)











Jumpa Lagi !