May 23, 2012

Nak kan kulit muka licin ? Hanya dengan menggunakan telur sahaja !



Assalamualaikum dan Selamat Malam
Sayang-Sayang Semua ^_^











Mesti semua orang kenal rupa telor ayam macam mane kan ?
hikhikhik
Tak kan la tak kenal kot ..
Kalau tak kenal meh sini saya piat-piat tinge tu .. :D






Senang je nak licinkan kulit muka korang tak payah guna kos yang banyak pun ..





Guna je benda alah bawah nie ..




TELOR AYAM !






Dan Cara-Caranya Seperti Berikut:-


Pertama sekali, 
cuci dan bersihkan muka anda dahulu.


Pastu ikut langkah-langkah bawah nie ha yea :) hikhik

2. Kemudian keringkan muka anda.

3. Selepas itu, ambil sebiji telur dan asingkannya ke dalam bekas atau piring.

4. Sapukan putih telur ke seluruh bahagian muka.

5. Biarkan ia kering dan melekat di kulit muka selama sejam. 

6. Elakkan dari bercakap atau menggerakkan bahagian muka anda dalam tempoh tersebut.

7. Setelah lebih kurang sejam berlalu, bilas muka dengan air suam.

8. Sebaik-baiknya amalkan dua hingga tiga kali seminggu sebelum masuk tidur.




p/s: 
Jika anda lakukan secara teratur dan konsisten, kulit anda pasti akan lebih licin berbanding sebelumnya.





Original dari :
PETUA SEJAGAT ~ NAK KULIT LICIN ?









Selamat Mencuba :)











Jumpa Lagi !















2 comments:

mr.dinie said...

nice tips..tp x tahan pulak ngan bau telur ni..hehehe

u.m.i.e said...

@mr.dinie hehe tahan sikit ..