Apr 8, 2012

Banyak parut jerawat ? Nak hilangkan jom try petua ni



Assalamualaikum dan Selamat Pagi
Sayang-Sayang Semua ^_^







Hmm sedihnya sekarang nie muka cepat betul si JERAWAT tu bertenggek ! 
Dan aku pulak duk gatal tangan nak picit jerawat tu kan padahnya habis muka penuh dengan tanda-tanda hitam, dah boleh buat map atas muka .. hahaha
Takde la I main-main jer takde la sampai boleh buat map ..






Bila dah runsing sangat dengan parut jerawat nie I pun duk search la petua-petua yang senang nak digunakan untuk hilangkan parut jerawat nie ..


Btw tak perlukan kos yang banyak pun tau ..
Singgit pun dah cukup !
hanya dengan menggunakan KAYU MANIS !





Korang kenal tak KAYU MANIS tu camne rupanya ?
Takpe takpe tak tahu I boleh tunjuk kan ..


Ha ini dia !
*ehsan En. Google 



Cara-cara penggunaannya seperti berikut :


1) Mula-mula tumbukkan kayu manis yang korang ada tu sampai jadi serbuk .
*cam kat gambar atas nie
2) Pastu sapukan serbuk kayu manis yang korang dah tumbuk tu dekat muka korang .
3) Biarkan selama 5 minit hingga 30 minit .
4) Dah agak-agak 30 minit boleh lah dibilaskan dengan air .



# boleh diamalkan 2 kali atau 3 kali sehari .




Ape lagi jom la try buat .. 
I pun nak try buat dah nie .. hehehe











Thanx sudi singgah , dan jangan lupa singgah lagi ^_^











Jumpa Lagi !












1 comment:

Anis Aisyah said...

terima kasih atas info ni! haha nasib kita la kan ade map yg bentuk sebesar rusia :p