Oct 24, 2011

Pengalaman akan menyedarkan kita !



Assalamualaikum dan Selamat Pagi,









 Minggu lepas bersamaan dengan hari SABTU dan AHAD adalah hari I bercuti !
Actually I ikut family kawan I pergi PERLIS  ..
Kawan I konvo kat UITM ARAU ..
*errrrr tak semeriah UUM la .. huhuhu
Tapi jubah mereka cantik ! jealous :(




Eh eh eh I bukan nak cerita pasal benda alah 2 bagai ..
Sorie2 dah lari dari tajuk sebenar ..
Pengalaman akan menyedarkan kita !
Kemungkinan ini merupakan isu sensitip buat ANDA SI LELAKI !






Benda nie berlaku depan mata I sendiri
Berpunca dari sikap manusia bergelar LELAKI 
I bukan nak ceritakan keburukan lelaki sebab I tahu bukan semua perempuan sempurna
Tapi tulah I cakap benda nie jadi betul-betul depan mata I semalam !







I tertanya-tanya dari semalam kenapa sesetengah LELAKI sanggup main kayu tiga sedangkan anak dah nak masuk dua tiga empat dan sebagainya ?
Kenapa Kenapa dan Kenapa lah ?!





Lepas dah kantoi dengan si ISTERI ungkit la segala bagai ..
menyalahkan si ISTERI dia buat macam tu ..
Aiiihhh teruk betul perangai macam tu ..
Hanya ALLAH SWT je yang tahu perasaan I masa tu 
Rasa geram sangat ngan si LELAKI tu ..
Rasa nak lepuk je pale si LELAKI tu





Yang paling I terkejut bila si LELAKI tu sanggup cakap ####### kat si ISTERI dia
*##### bukan mencarut tau .. hehehe tapi something yang sensitip
Sanggup si LELAKI tu cakap kat si ISTERI dia macam tu ?
Maybe masa tu si LELAKI tu tengah marah sangat masa 2 tapi kalau I la tak le seseBODOH tu nak cakap kat si ISTERI sampai macam tu sekali ..
Tolong la pikir sikit perasaan wife kamu 2 bila kamu cakap macam tu ..
Seriously I cukup benci LELAKI jenis macam nie ..
I pun menangis bila I dengar nie kan si ISTERI tu ..





I tak suka nak masuk campur urusan orang lain ..
I hanya mampu melihat dan mendengar je semalam ..
Mujurlah si LELAKI tu tak naik tangan kat si ISTERI ..
Mungkin ALLAH SWT letakkan I dalam situasi itu supaya si ISTERI tu tak kena belasah ..
Walaupun pada saat 2 I takut sangat-sangat ..
Kalau si LELAKI tu naik tangan mungkin I akan masuk campur ..
*gaya kuat yea Cik Umie .. hehehe.. tapi insyaAllah I akan buat yang termampu





I tak tau la salah silap dia kat mane ..
I bukan nak back up si ISTERI nie ..
Tapi bayangkan la si ISTERI nie duk nangis teresak-esak boleh plak si LELAKI ni gelak-gelak ..
Apa jenis LELAKI cam tu ?!

Please explain sikit .. grrrr

Kau dah tahu kau salah boleh plak kau gelak-gelak
memang hampeh !





I menDoakan semoga si LELAKI tu ubah perangai ..
Tolong la pikir kamu dah ada anak ..
Jangan pikir tuk kesenangan hidup kamu jer ..








Hmm last but not list kalau jodoh I ngan MR BOO I sampai ke jinjang pelamin ..
Hopefully nak elak kan dari semua nie ..
Bukan ape masa bercinta pijak semut pun tak mati tak kira la LELAKI ke PEREMPUAN ke ..
Tapi jangan la pas dah kahwin dua-dua berubah !
Jaga la hubungan keluarga anda sampai anda tua bercucu cicit ..



Doakan kebahagian I yea :)
I pun akan Doakan kebahagian korang-korang kat luar sana
Amin ..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Sorie ya kepada semua LELAKI









Jumpa Lagi !











2 comments:

Zulfahmi said...

Actually, bukan lelaki yang curang, perempuan pun sama...

Tapi tak kisah la lelaki atau perempuan, ada banyak faktor yang mendorong benda ni terjadi...

Yang paling ketara ialah kerana lelaki pentingkan rupa manakala perempuan idamkan untuk dimanja

Bila si lelaki macam nampak si isteri dah tak cantik2 sebab sibuk jaga anak2, dia mula la berubah hati... Memang orang macam ni bengap... Pentingkan sangat rupa...

Yang perempuan pula, bila si lelaki dah tak manjakan sebab penat bekerja kuat, dia akan mudah tertarik kepada orang yang paling baik dengan dia (lelaki lain)...

Sebab tu komunikasi tu penting... Kita perlu saling ingat mengingati sesama suami isteri agar perkahwinan kekal

Bila ada yang tak puas hati, cakap baik2... nasihat baik2... Jika tak menjadi pun, tak perlu la berpisah dengan maki makian... Cerai cara baik pun boleh... Lepas cerai, boleh lagi berkawan demi anak2...

u.m.i.e said...

@Zulfahmi hmm thank for the comment .. sbb 2 la I ckp I xslh kan laki 2 100 peratus coz I xtaw pangkal cerita sebenarnya .. tapi tulah benda 2 jadi depan mata I .. susah I nak terima walaupun xde kena mengena ngan I ..