Nov 30, 2010

Kalau Berpacaran !

◕‿◕
aha! secara rasminyer ai dah minat lagu nie ~
jom nyanyi sma2 nak x ! 
lalalala :))
.
.
.
.
.
.
.
testing2 suara ~~
ahakz .. 
.
.
.
.
.

ok mula lah ! 

music..music..


Sohaimi Mior Hassan

Kalau berpacaran 
Memang banyak pantang larang 
Menjaga susila
Ibu bapa adik abang  


Apabila berdua 
Carilah tempat yang terang 
Agar tidak pula 
Mencuba aksi terlarang  


Ahak tang Korus ai minat !

Boleh pandang-pandang 
Jangan pegang-pegang 
Duduk renggang-renggang 
Bertambah sayang 
Biar malu-malu 
Biar segan-segan 
Kerna malu itu
Perisai orang beriman  


Ana Raffali 
 
Kalau berpacaran 
Jangan tunggu lama-lama 
Kalau dah berkenan 
Jumpalah ayah dan mama  

Hantarkan rombongan 
Meminang dengan segera 
Kalau terlambat kasihmu disambar buaya  


Ulang korus  

Altimet 

Yeah 
Kita sambung cerita 
Kalau kamu berdua 
Aku yang ketiga  

Aku penambah perasa 
Akulah pendarab nafsu serakah 
 Hai teruna bikin perangai selamba 
Hati si dara kata tak apa  

Berani buat terima padah 
Kalau tak sedia Ucap syahadah  

Ulang korus 2x

 (nyanyian Ana Raffali, Sohaimi Mior Hassan Feat Altime)


Nov 29, 2010

ahakz terasa cuak ari nie ~~~


hye kawan2 ~~

cmne ari nie ? chat ?
dah mandi ? dah makan ?
ahakz ...

ape la ai merepek pagi2 nie aihhh ~~~
tny u all plak kn ...
tp xsalah la btl x ? ~~
cpt2 la jawab ..
penat ai tny ~~~
uhuk..uhuk..uhuk..
^-^

ok2 la ..
berbalik pada tajuk yea :)

perasan ai ari nie cm smiley kt bawah nie ...
uhuk..uhuk..uhuk..
 

aha ! aha !
u olz nk taw awt mood ai cmnie arinie ??

ala cte dy x serius mne pn ~~
ai yg cuak abs jer !
lalalala >.<
huhuhuhu =.=

jam 9 ari nie ..
ai ngan kawan2 ai p jmp lect tuk practikum kami ~~~
alalahai ..
org nye muda lagi ...sweet je !
seyes xtipu ... ^_^
tp kn......
.
.
.
.
.
.
.
.

bak kata orang jangan tgk luaran jer ~~
kne tgk dlmn dy gak kn ?
weeee *-*
hehehe

ai nie sje jer nk wat gempak !
~ ala ala melodi plak  ~

hahahha...

 mmg xde pape pn sbnrye ~~
actually td kami p jmp dy ~~
sbb nk tnyn pasal praktikal kami la ~~
tny pasal report !

hmm tp ~~
ape yg beliau ckp ...
sma je pn mcm dlm guideline !
uhuk..uhuk..uhuk..

msk2 je dy dh speaking ~~
ape ke lagi terkedu la kami smua ~~
dr nk tny trus ilang segala ingatan ~~
hahahaa T____T 

bukan ingatan ai ok ..
soalan2 yg nak di tanya lah !
aiyooo ..
>.<
xtaw la nk tulis ape dlm report nnt !
uhuk..uhuk..uhuk...

cmne nie ????
adoyai ..
please help me .... 
=.=

tp kn bak orang kata gak xkenal maka xcinta kn ?
hehehe


so ai kne la mengenali beliau btl x ?
sll contact2 ..
sll email2 ..

ha sll ape lagi erk ?
ntah la ..
huhuhu ..;)


u olz suggest la kat ai nk wat ape lagi ..
supaya dy knal ai ...
plish..plish..plish...


help me ! 
uhuk..uhuk..uhuk.. 
:((

ok la bai ~~



Nov 27, 2010

i like .......


hye kawan...
be4 2 nk say sorry sbb dh lama x update blog..
ai maleh lah ! 
heee ~~
.
.
.
.
.
.
.
.
ha pasai tajuk kat ats 2 ..
nk taw pasai pa x ?
hehehe
ckp kedah la plak kn ~~
hahahah :)

arinie kan ai jumpa DR Fazley taw !
he so hadsome ~~
nice jugak ~~
pertuturan dy lembut jer~~
sukanyer ai ~~

ai jmp dy pas ai abs exam~~
duk jalan2 tbe ai terperasan dy !
seyes ai mmg TERUJA ! 
hahahahaha

:
:
:
:
:
:
yela bukan sll dpt jmp pakar motivasi g pn muda cm2~~
pastu ENSEM plak 2 !
hehehe
gatal noh ! :))


tp disebabkan ai ni PEMALU la bagai kn..kn..
hehehe
xpat la ai tangkap pic ngan dy ~~
BERDUA ! ahakz..
ish..ish..ish. gatal lagi ai nie ~~
waaa ~~ >.<
huhuhu


so,
tangkap jela rmay2 ...
he gorgeous rite ! hehehe :)


ok la sje nk story2 skit ~~

ok bai ~~

;))



Nov 15, 2010

terkejut ai arinie ~~~


hye kengkawan ~~
arinie ai rasa terkejut plak ~~
berdebar smua ada ~~
biar btl nie ??


jd pertanyaan kat ai ....
isyh333 ...
biar btl nie !!

ha u all mst nk taw sbb pe kn ~~?
td tbe2 ad someone buat pengakuan kt ai !!
huh terkejut pn ada ..
tp bukan la loving2 nie ..
tp pasal laen ...

btl ke dy nangis sbb ai dlu ?
law btl i terharu ! 
sungguh ! 
i akan terharu ...

bla dah jadi cmnie ...
rasa nk putarkan blik masa 2 !
nk tgk ngan mata sendiri !
hehehe :))

tp mane blh nk putarkan masa kn..kn..kn..
so kne terima lah seadanyer rite ?

bnd 2 akan ai jdkn kenangan~~
walaupn ai xpt tgk !
huhuhu ...

p/s: saranghae to dats person ! <3
jgn gosip2 noh ! 
lalalala


ok bai ~~

Nov 13, 2010

where my line ~~




hye my dearest frenz ~~
~good morning ~
feel sad rite now lor !!
uhuk3... :(

why my maxis no don't have any signal network ha ?
huhu ~~
did ai make something wrong ~~
i guess no ~~
yeah no !
muktamad xde ! lalalalala

almost 2 days my maxis num not working ~~
so sad !
dis num very very very important to me !
plish3 working back my dear sim card !
uhuk3x...

hmm ai already col the operator ~~
always always ai will forgot the persons name~~
hahahha...
ouhh not so important to me to remember ur name lah ! 
sowey yea yea yea ~~~ :((

but............
she said maybe ai should change my sim card to the new one !
but still same num ~~
the problem now ...
where n when ai should go to the maxis center in KEDAH ! 
ai dun know !
mybe ai also actually lazy too ~~ hehehehe
padan muka kaw ! sape suh malas lagi !
tgg la lama lagi nk blik epoh 2 ~~:((




hhmmm what i just do rite now ~~
just 'berdoa' to ALLAH SWT for better solutions...
hope one miracle will have rite now ! :)
hope so .....

ok bai ~


Nov 11, 2010

30 Perkara Perempuan Tak Sempat Bagitau Lelaki..


hye kengkawan ~~
ai ingat nk share something lah ~~
blh x ?
mst la blh kan i pny blog ! 
hehehehe :))

i terbaca entry nie kat FB i ~~
ad org post..
spe ntah i xingt !
sorie .. ;)
dh la ambk org pny xingat plak !
aiiisshhh ....weeee ^_^
da ke ptt cm2 wahai cik umie ~~~
xptt2 ...lalalala 

ok2 dah2 i xnk ckp pape ~
nt u all ckp i nie merapu2 jer ! 
weeekkk...
biar la...
hahahaha

"Dahsyat sungguh pompuan ni...
banyak perkara yang mana perempuan lebih suka difahami secara tersirat. 
ye ke tak sempat bagitau?"
hahahah ...
so u all silakan baca.  
ok ? :)

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.  
{ uhuk3x btl 2 :( }

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf. { yg nie ai sokong 100x }

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain. { yup2 i setuju ! huhu }

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!! 

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna. { ai mmg pantang law da lelaki cm 2 ckp kt ai ! huh xsuka }

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita. { btl 2 ~~~ :( }

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut. 

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan. 

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu. { huhu xpenah lagi la wat msa nie .. hehehe :) }

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya. 

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.  

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!! { tp dy xphm pn ~~ susahnyer ..uhuk3x }

 22. Satu ucapan 'Hi/Assalamualaikum' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.{ yea mmg xsuka ... baek u blah dari menyemak lam idup ai .. emo nyer ai :) }

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.  
{ the best entries ! i loikeee.... :)) }

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati.. 

 27. Senjata wanita adalah airmata!! { uhuk3x .. tp ai xkot .. lalalalala :) }

 28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya  (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan  ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya. So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa. 

tp u alll ~~
 tidak semestinya 30 perkara diatas semuanya wujud dalam diri setiap wanita..
tapi zaman sekarang ni lelaki pun ramai yang 'apply' perkara-perkara diatas tu .  :-) 
hehehehe ..

so yg gurl2 pn hati2 ok ~
sometimes ad gk lelaki yg sensitif taw ~~
jagalah perhubungan u all sebaiknyer ok ?
^_^

hmm bai ~

Nov 8, 2010

pedihyer hati :(


hye kengkawan ~
malam nie xde mood la ~
rasa nak nangis je ~
tp sya xnk nangis lau bnd nie ~
tp sedih T____T
uhuk3x :(

kengkawan ?
nk tny blh ?
saya nie besar kepala ke ?
ego ke ?
lau sya gaduh ngan bf sy ...
penah x saya minx awk smua backup sy ?
xpena kn...kn..kn..

tp ..............
np dia cakap kt sya macam 2 ..
T___T
sedih hati saya :(
terkilan ngan ape yg dy ckp ~

sya xpena tunjuk kt sape2,
lau sya gaduh ngan dy :(

tp.........
dy tuduh2 sya ~~
tbe2 ....
smua d'ungkitnyer ......

seyes !
kali nie hati saya saket sgt2 ~~ :(
dlu dy ckp sy manje ngan dy ..
tp skrg dy kata sya dah lebih2,
nk tnjk perangai dpn kawan2 ..
hmm bila yea ?
ada ke ?
T___T

biarlah sya ubati hati sy nie sendiri..
xperlu lah dia taw ..
:'(
maaflah buat masa nie sya xkn msg "beliau"
maafkan saya ................ T___T
saya sungguh terasa ngan kata2 'beliau'


bai ~~

Nov 7, 2010

Morning Poems :)


I love the blush of early morn,
That beams with rosy hue;
When sparkling over the verdant lawn,
It gems the crystal dew.



'Tis then I muse on Mary's smile,
That dimpling bright and fair,
My sorrow always can beguile,
And charm each latent care.



I love the mildly pensive ray,
That lonely twilight cheers:
When gleaming at the close of day,
It shines through evening's tears.



'Tis then fond memory softly says,
While throbs my bosom move--
That such is Mary's tender gaze,
And such her glance of love.


by ; Sarah Joseph Hale


Nov 4, 2010

2 paper were DELAY to December

uhuk..uhuk..uhuk..
u all nk tau x i pny exam kne pospone ~
sedih lor ~~
i nk abs awl ~~
kakak i nk kawen ~~
xpat la i nk beria2 kt majlis 2 nt~~
uhuk..uhuk..uhuk~ :(

u all nk taw x sebab pe kne DElay !
meh cni i habaq ..
reason dy disebabkan :-

* dianggarkan 5-7 December ni hujan lebat akan turun lagi kat area Kedah/Perlis and maybe banjir akan jadi lebih teruk dari sekarang.

* staff uum yang duduk luar tak boleh datang uum. terkandas kat alor star/jitra. students yang balik before ni pon memang tak boleh nak balik uum dah. ( i pn nyaris2 jd mangsa be4 nie taw =.= lau x b'kg i kt shahab tuh ~~ )

* bahan api untuk bus kitaran dalam uum ni tak cukup untuk sepanjang minggu exam. ( uishh xsanggup i nk jalan kaki ~ xsempat amk exam dh berpeluh bagai hehehe ).

* bekalan makanan terhad! ( ape la i nk mkn nt kn..kn..kn~~ )

i nk blik ~
tp xtaw cmne ~~uhuk3x
perlu ke i blik yea =.=